Bloemencorso unieke promotie bedrijven

Foto: Lisa de Blok

Het Bloemencorso van de Bollenstreek biedt ondernemers een unieke manier hun bedrijf te promoten tijdens het Bloemencorso van 20 – 24 april 2016. Dit kan door deelname aan het corso met een praalwagen of een luxe wagen.

Welk bedrijf of instelling streeft er niet naar om zich zo breed te kunnen presenteren” zegt corsovoorzitter Leo van der Zon. “Het verwerven van meer naamsbekendheid is voor velen prioriteit nummer één. Wat is er dan niet mooier om te kunnen meeliften met een evenement van nationale en internationale faam zoals het Bloemencorso van de Bollenstreek.”

Deelname aan het corso met een praalwagen, luxe of promotiewagen is daarom volgens Van der Zon een must voor diegenen die daadwerkelijk willen scoren. “Alleen het publiek dat naar het corso-evenement komt kijken is al van ongekende grootte en komt letterlijk overal vandaan. Iedere doelgroep zit er wel bij. En dan nog maar niet te spreken over de vele duizenden digitale foto´s en filmpjes die van het corso worden gemaakt om aan de thuisblijvers te vertonen via de sociale media, waaronder Facebook, Instagram, Pinterest en Google+.”

Dit werkt als een olievlek. Er is gewoon geen effectievere wijze van promotie voor te bedenken. Bovendien is het Bloemencorso van de Bollenstreek het eerste grote voorjaarsevenement na de winter, waardoor het altijd een maximum aan aandacht krijgt in de media.”

Vanuit de commissie marketing zegt Ad van Zelst het enthousiasme van Van der Zon in alle opzichten te delen over deze unieke manier van promotie maken:

We zijn op dit moment al met een aantal kandidaten voor een praalwagen in gesprek, maar we zoeken nog meer praalwagendeelnemers. Voor kleinere bedrijven die ook graag willen deelnemen aan het Bloemencorso hebben we een goed alternatief met een prachtig aanbod om met een luxe wagen mee te rijden. We merken dat bedrijven graag van deze bijzondere manier van promotie gebruikmaken.”

De combinatie praalwagens-luxe wagens en muziek tijdens het bloemencorso maakt het evenement heel bijzonder. De vele honderdduizenden bezoekers uit binnen- en buitenland noteren hoge waarderingen voor het Bloemencorso van de Bollenstreek. Dit is het grootste gratis evenement in Nederland.

Informatie en begeleiding

Ad van Zelst is verantwoordelijk voor de deelnemende bedrijven aan het bloemencorso. Hij beschikt over veel kennis van praalwagens en luxe wagens en adviseert potentiële deelnemers in welke vorm zij het beste zich kunnen presenteren. Voor vragen of informatie over deelname aan het bloemencorso kan men zich melden via [email protected].

Thema 2016

Het bloemencorso staat dit jaar in het teken van het thema Flowers & Fashion. Tijdens het verlichte corso op vrijdagavond 22 april in Noordwijkerhout en het corso op zaterdag 23 april van Noordwijk naar Haarlem, zal weer blijken dat dit ‘gezicht van de lente’ een positieve invloed uitoefent op de regio.

Cookieinstellingen