Regionale VVV’s slaan de handen ineen

Foto: PR

Het bestuur van de Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek is er klaar voor, intensievere samenwerking om de regio op de kaart te zetten.

Op donderdag 11 maart werd op The Tulip Barn in Hillegom de website www.visitduinenbollenstreek.nl gelanceerd door het beschikbaar stellen van een exploitatiebijdrage van de Economic Board Duin- en Bollenstreek (EBDB).

Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder Noordwijk Marketing, is voorzitter van de overkoepelende stichting: “Of je nu gaat wandelen, fietsen of varen, je beweegt je al snel over de gemeentegrenzen. Het is dan ook niet meer dan logisch om samen ons mooie aanbod in de regio te promoten.”

Kracht van verbinding

Lars Flinkerbusch, directeur van EBDB: “Dit is een goede stap voor de promotie van onze mooie regio. De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek zorgt ervoor dat de VVV’s en de lokale destinatieorganisaties in de regio nog nauwer gaan samenwerken. Die verbinding is belangrijk. Want alleen samen kun je bouwen aan een mooi regionaal toeristisch product. Een belangrijk instrument is een gezamenlijke website. Via www.visitduinenbollenstreek.nl kan alle toeristische informatie van de regio worden gebundeld en ontsloten. Zo zijn alle gemeenten aangehaakt en ontstaat er een mooi totaalaanbod.“

Gezonde en energieke regio

Quirine Kamphuisen: “Samen met de Economic Board profileren we de Duin- en Bollenstreek als gezonde en energieke regio. We gaan als marketingorganisaties in de komende tijd met elkaar aan concrete projecten werken, denk hierbij aan het verbinden van wandel- en fietsroutes op basis van thema’s en de gezamenlijke promotie van regionale activiteiten. Onze promotie richt zich overigens niet alleen op toeristen, maar juist ook op de beweging van bewoners binnen de streek. Er is zoveel te doen bij de buurgemeenten.”

Organisaties

De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek bestaat uit de verschillende destinatiemarketing organisaties van de gemeenten in de regio. Dit zijn Stichting Warmond aan de Kaag, Stichting Hillegom Marketing, Stichting Lisse Marketing en Noordwijk Marketing.

 

Reacties